Services

Starters

Uw nieuwe zaak is ook onze zaak

Om een financieel gezond bedrijf op te starten en te laten groeien is een goede boekhouding van levensbelang. Het geeft u een realistische kijk op hoe uw bedrijf er financieel voor staat. U ziet uw inkomsten, uitgaven en winst op een rijtje staan. Zo kan u beslissingen nemen gebaseerd op harde cijfers. Starters kunnen ervoor kiezen om in het begin (een deel) van hun boekhouding zelf te doen, maar zitten vaak nog met een heel pak vragen. 

Een eenmanszaak, nv, bvba, ebvba, cvba,…?

Begint u als zelfstandige in bijberoep of zet u meteen de stap naar een vennootschap? En welke ondernemingsvorm kiest u dan het beste? Een nv, bvba, ebvba, cvba,…? Als u het bos door de bomen niet meer ziet, kan u rekenen op uw boekhouder om u bij te staan met helder en praktisch advies.

Welke documenten heb ik nodig als starter?

Wie start met een nieuwe zaak moet heel wat formaliteiten in orde brengen. Zo moet u een zichtrekening openen, vergunningen aanvragen, een getuigschrift kennis van bedrijfsbeheer behalen,… Vergeet ook niet dat u misschien in aanmerking komt voor één van de steunmaatregelen die startende ondernemingen een duwtje in de rug geven. Kom eens langs om te praten. We bekijken het samen met u en zorgen ervoor dat uw paperassen in orde zijn.

Hoeveel sociale bijdragen moet ik betalen?

Vanaf het moment u zelfstandige bent, moet u sociale bijdragen betalen. Ook al werkt u nog als loontrekkende en start je daarnaast nog een zelfstandige activiteit, dan moet je ook sociale bijdrage betalen. Daarvoor moet u zich aansluiten bij een sociaal verzekeringsfonds. Hoeveel u moet betalen is afhankelijk van uw jaarinkomen. Voor starters gelden er de eerst drie jaar andere regels omdat hun jaarinkomen nog niet bekend is, ze kunnen ook genieten van verminderde bijdragen. Laat u adviseren om niet voor onverwachte verrassingen te komen staan.

Hoe geef ik mijn btw correct en tijdig aan?

Zo goed als elke onderneming is verplicht om btw-aangifte te doen. Informeer u over de termijnen die voor u geldig zijn en vermijd op die manier boetes. Uw boekhouder kan u helpen met uw btw-aangifte en kan u ook adviseren bij uw belastingaangifte.

Wij groeien met u mee.

Een gezond bedrijf met ambitie investeert in de toekomst en groeit door. Wil u uitbreiden, nieuwe werknemers aannemen, of een overname doen? Bespreek het in alle vertrouwen met uw boekhouder. We bekijken de cijfers: hoe staat het met de cashflow en zijn uw verwachtingen realistisch. Van ons kan u steeds onafhankelijk en degelijk advies verwachten. We zeggen u waar het op staat en geven u vanuit onze ervaring tips mee waar u als ondernemer echt iets aan heeft.

Kom eens langs voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek waarbij we uw plannen en verwachtingen overlopen. We bekijken samen met u uw businessplan en geven u waardevolle feedback. Neem contact op voor een afspraak.  

Over AFB Consult

Boekhoudkantoor in Geel op maat van vennootschappen, KMO's, zelfstandigen en vrije beroepen. Wij staan u bij in uw boekhouding, belastingen en geven fiscaal, financieel en juridisch advies aan starters en ondernemers. 

Onze expertise

Wij zorgen ervoor dat uw boekhouding tip-top in orde is. U kan van ons duidelijke communicatie verwachten, met heldere rapportages en kwalitatieve feedback over de financiële situatie van uw onderneming. 

Volg ons

Contacteer ons

AFB Consult - Erik Bastiaens
Ossestraat 13, 2440 Geel

Tel: 014 15 15 40

Corporate Site - This is a contributing Drupal Theme
Design by WeebPal.